EEF blir Eneff och introducerar ny varumärkesidentitet

Energieffektiviseringsföretagen byter ut förkortningen EEF till Eneff och introducerar samtidigt en ny varumärkesidentitet. I veckan lanserar Eneff sin nya hemsida, logotyp och grafiska profil.

2023-05-25

Organisationen Energieffektiviseringsföretagen har inte bytt namn – bara förkortning. Eneff är tydligare och ger en starkare koppling till ordet ’energieffektivisering’. Det stärker varumärket och alla medlemmar som står bakom det. Energieffektivisering är modernt och Eneffs medlemsföretag är framtiden, organisationen måste också synliggöra det.

”Den nya grafiska profilen och hemsidan kommer att hjälpa oss att förmedla vår vision och verksamhet på ett mer konsekvent och tydligt sätt. Energieffektivisering är nutida och modernt – vår organisation måste spegla det visuellt”
 säger Annika Marmbrandt, kommunikationschef på Eneff.

Med den nya förkortningen kommer ny logotyp. En modern logotyp med självförtroende och kraft som spelar på en variant av signalfärgerna som ofta används i energisammanhang.

Den nya hemsidan, www.eneff.se, är modern, tydlig och innehåller bättre funktioner än tidigare.

”Energieffektivisering är verkligen i ropet, Eneff har ökat antalet medlemmar med 10% bara de senaste sex månaderna. Med den nya kostymen är vi redo att ta organisationen till ännu en ny nivå – energieffektivisering är framtiden!”
 menar Lotta Bångens, VD för Eneff.

Dela