Inte ett riktigt glöggmingel – men något annat!
I december varje år arrangerar vi vanligtvis vårt traditionella glöggmingel på plats i Stockholm, men som så många andra kommer vi i år inte kunna ställa till med mingel. Men, det innebär inte att vi helt måste ställa in!
Därför vill vi nu bjuda in dig till en digital version av vår glögg:
När? 9 december 2020
Vilken tid? 16.00-17.00
Var? På Teams
Du kommer under ungefär en timme få lyssna på spännande samtal och intressanta diskussioner på temat: Energieffektivisering i flerbostadshus.
Våra tips för en julig känsla: släck ner i rummet, tänd några ljus och ja, vad du har i din kopp? Det bestämmer du såklart helt själv! Glögg, kaffe, vatten eller något helt annat – valet är ditt.
Anmäl dig till vår digitala glögg på Teams, genom att klicka här!
Program
- Nästa år ska ett stöd införas till energieffektivisering i flerbostadshus. Det måste vara enkelt att söka? Kan leverantörerna stå för ansökan likt ROT-bidraget? Och vad ska man få stöd till?
- Hur säkerställa seriösa leverantörer när nya bidrag införs? Kan EEFs auktorisation användas?
- Kan renoveringar även bidra till att minska effekttoppar? Hur?
- Vad är läget i EUs Renovation wave? Hur kommer det att påverka oss i Sverige?
- Med mera …..
Vi som samtalar är
Rikard Silverfur, Fastighetsägarna Sverige
Åsa Wahlström, CIT Energy Management
Stefan Forsberg, Smartfront
Lin Liljefors, Boverket
Mona Norbäck, Stockholmshem
Det kommer även finnas möjligheter att ställa frågor till panelen
Lotta Bångens och Birgitta Govén leder samtalet.
Prisutdelningar
Vi kommer även att delat ut fyra priser till:
Årets Energirådgivare (person respektive organisation)
Årets Framtidsföretag
Egil Öfverholm-priset
Varmt välkommen önskar vi på EEF!